Canpa
Great Place to Work

Celal Kocaoğlu’ndan Yapı Malzeme Dergisine Röportaj


Celal Kocaoğlu’ndan Yapı Malzeme Dergisine Röportaj
Celal Kocaoğlu’ndan Yapı Malzeme Dergisine Röportaj
Celal Kocaoğlu’ndan Yapı Malzeme Dergisine Röportaj

YAPI MALZEME DERGİSİ
‘İzolasyon & Yalıtım / Celal Kocaoğlu RÖPORTAJ
Eylül 2018
 
Firmanızın pazardaki faaliyetleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?
 
Canpa Holding, başkent Ankara’da 1985 yılında kurucu yönetim kurulu başkanımız Mehmet Özcan tarafından kurulmuş, ikinci nesil Yönetim kurulu üyemiz Murat Özcan tarafından icrası yönetilmektedir. Şu anda Ankara, Anadolu ve Avrupa olmak üzere İstanbul ve Kocaeli ofislerinde hizmet veren bir firmadır.
 
Ben de bu yapıda, yapı grubu Genel Müdürlüğü görevini yürütmekteyim.
 
Sika markasının distribütörlüğünü yine Ankara, İstanbul, Kocaeli ve Adapazarı’nda YMD ve ERKEL isimli iki şirketimiz ile yürütüyoruz. Bu şirketler, bayileri aracılığıyla Sika ürünlerinin satış ve pazarlama faaliyetlerini distribütör kimliği ile üstlenmektedirler.
 
Türkiye’nin tamamına hizmet veren, Canpa İnşaat ve Canpa Yapı firmaları ile genelde su yalıtımı ve ısı yalıtımı üzerine yoğunlaşmış ancak alçı, alçı levha, betopan levha, yeraltı ve yerüstü boruları, cephe örtü ürünlerinin satışının da yürütüldüğü, toplam 20 fabrikanın ürünlerinin müşterilerimizle buluşturulduğu iki pazarlama şirketimiz vardır.
 
Ayrıca İstanbul ve Ankara’da yapılanmış, Elazığ’dan Bodrum’a, Samsun’dan Tekirdağ’a kadar su yalıtımı konusunda 40’ı aşkın şantiyede toplamda beyaz yakada 25, mavi yakada sayısı 250’yi geçen teknik personel ile hizmet veren iki taahhüt firmamız mevcuttur.
 

İnşaat piyasasındaki dalgalanmalardan ne ölçüde etkileniyorsunuz? Satışların sürekliliği konusunda neler söylemek istersiniz?
 
Biz inşaat sektöründe kamu ve özel sektöre iş yapan inşaat firmalarına, bu firmalara hizmet veren taşeronlara ve bu taşeronlara malzeme temini sağlayan tedarikçilere hizmet vermekteyiz.
 
Ülkemizin büyümesinde en etkili lokomotif sektör olan inşaat sektörünün içerisindeyiz. Böyle bir misyonu yüklenen sektör haliyle, ekonomideki aksiliklerden daha hızlı etkilenmektedir.
 
Son dönemde oluşan gelişmelerin başta inşaat sektörünün tüm paydaşlarında bir resesyon oluşturacağını beklemekteyiz. Ancak geçmiş dönemde de tecrübe ettiğimiz üzere bu dur kalklar sonrası büyüme tekrar sağlanmıştır.
 
Biz de bu geminin bir yolcusu ve sektörün köklü firmalarından biri olarak yeni normal düzene göre hareket edeceğiz.
 

Bayi ve Satış ağında bu yıl nasıl bir mesafe kat ettiniz? Bu minvalde önümüzdeki dönem için hedefleriniz neler?
 
Girişte bahsettiğim gibi Sika Distribütör kanalında bayi yapılanmamız mevcut. Bu kanalda yılın ilk yarısında %15 ilk bir büyüme sağladık.
 
Satış kanalında yılın ilk 6 ayında yeni bayilikler ile birlikte %20 büyüme sağladık.
 
Yılın ikinci yarısında yeni normal piyasa düzenine göre hareket edip büyümeyi makul seviyelerde tutacağız.
 

Rekabet noktasında ürün ve fiyatta farklılaşma stratejinizi nasıl belirliyorsunuz?
 
Kurucu yönetim kurulu başkanımızın, İzoder Kurucu başkanlarından olması, bize firma olarak yalıtım konusunda bir ürünü satmanın ve ya uygulamanın dışında ek sorumluluklar yüklemektedir.
 
Sektörde istenilen değil, doğru ürünle müşterinin buluşturulması, sektöre değer katan yenilikçi ürünlerin yurtiçi, benzeri yurt içinde yok ise yurt dışından temini ile sektörün inovatif ürünlerle tanışması adına yoğun çalışmalar yürütmekteyiz.
 
2018 yılında aynı zamanda üniversitelerle işbirliği içinde eğitim ve stajyer çalışma arkadaşları edinme programları başlattık.
 
Bu bağlamda ODTÜ ile 2018 yılı içinde 2 kez eğitim programı düzenleyerek öğrencileri Ankara İncek kampüsümüzde ağırladık.
 
Canpa teknik biriminde staj yapan bir arkadaşımızı, staj sonrasında işe başlatarak IK süreçlerimize örnek olabilecek bir ek katkı sağladık.
 

Markalaşmanın rekabetteki yeri nedir? Bu konudaki çalışmalarınızdan biraz bahsederek misiniz?
 
Markalaşma bana göre şirketleri bir ya da bir kaç sebeple benzerlerinizden ayıran çalışmaları yaparak sağlanabilir.
 
Biz bu konuda müşteri ve çalışan başlıklı çalışmalar yapıyor, tüm paydaşlarımız gündelik işleri ile uğraşırken ‘’mutluluk bulaşıcıdır’’ mottosu ile yaptığımız işi daha eğlenceli hale getirmeye çalışıyoruz.
 
Sektörümüz bu anlamda kısır bir sektör olmakla birlikte Canpa çalışan ve müşteri mutluluğunu önemseyen ve böylece marka değerine yatırım yapan bir firmadır.
 
12 temel değer kavramıyla iç müşteri, çalışan mutluluğuna önem verme, müşterileri ile sadece iş için değil, değerli zaman geçirerek dostluklar kurmak adına etkinlikler düzenleyen bir firmadır.
 
Bu bağlamda Canpa, her yıl düzenlenen ‘Great Place to Work’ yani ‘Türkiye’nin En İyi İşverenleri’ değerlendirmesinde kendi kategorisinde 2016 yılında ikinci, 2017’de ise birinci olmuştur.
 

Tüketici beklentileri sürekli değişiklik gösteriyor. Bu değişim sektörü nasıl etkiliyor? Bu değişim sürecinde siz kendinizi nerede görüyorsunuz?
 
Değişime uyum hem insanlar hem de şirketler için zorlu bir süreç.
 
Canpa’nın değişime ayak uydurabilen hatta öncülük eden bir firma olması adına çalışmalar yapıyoruz. En büyük şansımız şirket hissedarlarımızın vizyonu ve  ekip arkadaşlarımızın yüksek katkısı.
 
Çalışan eğitimlerimizde, bize büyük katkıları olan İzgören Akademi, Dail Carnigie gibi eğitim partnerlerimiz var.
 
Bu eğitimler ile ekip arkadaşlarımızın yenilikçi bakış açıları edinmelerini ve kişisel gelişimine katkı sağlamalarını ve bu böylece şirket kültürümüzü sürdürülebilir olması için çalışıyoruz.
 

Son olarak eklemek istedikleriniz?
 
Ne gündelik hayatımızda yaşadıklarımız ne de sektör ve ülke olarak yaşadıklarımız doğal mutluluğu tek başına sağlayamayacaktır.
 
Hepimiz yaptığımız işe, sektör ve ülke gelişimine değer katarak, her gün ufak ilerlemelerle katkı sağlamalıyız.
 
Zor günlerin yaşanması her zaman güzel günlerin habercisidir, bu anlamda daha çok  çalışmak ve mutlu ve umutlu kalarak çevremize mutluluğu bulaştırmaya devam edeceğiz.
 
Yapı Malzeme dergisi olarak da sizlere bu kısımda bize yer ayırdığınız ve sektöre sağladığınız katkı adına şirketim ve şahsım adına teşekkür ederim.
 
Sevgi ve Saygılarımla,
 
Celal Kocaoğlu
Canpa Holding Yapı Grubu Genel Müdürü
İnşaat Mühendisi/MBA