Murat Topsakal’dan Yapı Malzeme Dergisine Röportaj
YAPI MALZEME DERGİSİ
‘YALITIM&İZOLASYON’ / Murat Topsakal Röportaj
Aralık 2018
Dönem itibariyle öncelikli gündem konularınızdan biraz bahseder misiniz?
Şu anki en önemli gündem maddemiz sürdürebilirlik. Mevcut ekonomik koşullarda ticaret yaparken tüm paydaşlarımız ile birlikte iletişim içerisinde ve çok dikkatli adımlar atarak ilerliyoruz. Tüm risklerimizi analiz ederek, paylaşarak bu dönemi geçireceğiz. Tabi ki bu dönem her benzeri dönemde olduğu gibi riskler kadar fırsatlar da içeriyor. Bu fırsatları ortaya çıkarmak ve yakalamak da ikinci önemli gündem maddemiz.
Bu yıl için satış anlamında öne çıkan ürün grupları hangileri oldu?
Her geçen gün yapı sektörümüzdeki firmalar kullandıkları ürünlere verdikleri değeri yapmış oldukları fayda/maliyet analizlerine bağlı olarak arttırıyorlar. Özellikle su yalıtımında yanlış ürün tercihinin geri dönüş maliyetleri çok fazla, buna bağlı olarak bu yıl su yalıtım ürünlerinde niteliksel iyileşme ve ciddi bir talep artışı olduğunu söyleyebiliriz.
Sektörün içerisinde bulunduğu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?
Uygulanacak orta vadeli ekonomik planda tasarruf önlemleri olmasını bekliyoruz. Tecrübelerimiz gösteriyor ki özel sektör yatırımcılarında bu tip ortamlarda daha temkinli olacağını düşünüyorum. Bu durumda bize daha fazla çalışmaktan başka bir iş düşmüyor, işimizi daha fazla sayıda ve çok daha iyi anlatarak pastadaki kendi dilimimizi en azından korumaya çalışacağız.
Yakın dönemde yeni ürünleriniz olacak mı?
Ürün iyileştirmeleri ve yeni ürün arayışımız her zaman gündemimizde olan iki konu. Özellikle uygulama aksaklıklarının önüne geçecek akıllı ürünleri araştırıyor ve bu ürünleri portföyümüze katmayı planlıyoruz.
Son kullanıcıya dönük ürünlerinizin yanı sıra üretim teknolojileri üzerinde yeni bir sunumunuz / ajandanız olacak mı?
Son kullanıcıların evlerinde kendilerinin rahatlıkla uygulayabileceği ürünleri portföyümüze eklemeyi planlıyoruz. Bu konudaki çalışmalarımız hızla devam ediyor. 2019’un ilk çeyreğinde portföyümüzdeki yenilikleri lanse edebileceğiz.
Önümüzdeki dönem için yeni yatırım ve projeleriniz var mı?
Hiçbir sistem yerinde sayarak yaşayamaz, 2017 ve 2018 yıllarında hızlı büyüme ve bağlı yatırımları gerçekleştirdik. 2019 yılını yapmış olduğumuz yatırım ve hazırlıkların meyvelerini toplama yılı olarak değerlendiriyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz?
Şirket olarak mottomuz mutluluk bulaşıcıdır. İnsanların yüzlerinin asık olduğu bir ortamda biz mutluluğumuzu paylaşmaya çalışıyoruz, çünkü biliyoruz ki mutsuzluğu körüklemenin hiçbir manası yok ve görülüyor ki bir işe de yaramıyor. Yaptığımız işin ne olduğunun bir önemi yok, şimdi her bir bireye düşen vazife, çok daha fazla ve verimli çalışmak. Eğer işimiz sokakları süpürmekse Mozart’ın beste yaptığı gibi sokakları süpürmeliyiz. Biz bu nedenle mutluluğu bulaştırmaya devam edeceğiz.
Murat Topsakal
Satış Sorumlusu